بازدید 56815

 اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود...

رستگار رحمانی سال ۱۳۸۲ با معدل ۱۱ و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال ۱۳۸۵ به‌دلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال ۸۵ پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه ۳۰ در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به‌دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 26 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری، اگر رستگار رحمانی تنها پزشک متخصص مغز و اعصاب شهرستان کرمانشاه، امسال جزء داوطلبان ورود به دانشگاه بود، باید اول برای ترمیم معدل و سوابق تحصیلی‌اش اقدام می‌کرد وگرنه نمی‌توانست عنوان اعجوبه کنکور ایران را دریافت کند!

رحمانی تنها در کنکور سال ۱۳۸۸ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه ۴۴ را به دست آورد، اما سازمان سنجش کشور به‌دلیل غیرقابل قیاس بودن رتبه کنکور رستگار با سوابق تحصیلی و معدل دیپلمش از او خواست دوباره آزمون بدهد و رحمانی در آزمون مجدد هم توانست در اغلب مواد درسی به ۱۰۰ درصد سؤالات آزمون پاسخ صحیح بدهد که در تاریخ کنکور ایران بی‌نظیر بود.

این جوان جوانرودی که در آن سال با اقتدار گوی سبقت را از دانش‌آموزان مدارس خاص تهران و مدارس دیگر شهر‌های کشور ربود، فرزند خانواده‌ای ۱۰ نفره است که پدرش کارگر ساختمان و مادرش خانه‌دار بوده و در انباری ۲ در ۳ متری خانه‌اش برای کنکور مطالعه می‌کرد.

رستگار رحمانی سال ۱۳۸۲ با معدل ۱۱ و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال ۱۳۸۵ به‌دلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال ۸۵ پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه ۳۰ در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به‌دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.

بیشتر بخوانید

او در سال ۱۳۸۸ و ۴ ماه پس از پایان دوره سربازی در کنکور ۸۸ رکوردشکنی کرد و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به‌دست آورد. اعجوبه کنکور ایران به داوطلبان توصیه می‌کند دروس مختلف را عمیق و مفهومی مطالعه کنند.

او می‌گوید: «داوطلبان باید تغییراتی را که سازمان سنجش در روز‌های قبل از کنکور اعلام می‌کند به خوبی رصد کنند و برای کنکور درس‌ها را به میزان ۹۰ درصد مفهومی بخوانند. دانش‌آموزانی که از امکانات تحصیلی زیادی برخوردار نیستند و به توان علمی خودشان متکی هستند، معمولا مفهومی درس می‌خوانند و می‌توانند مطالب درسی را خوب تحلیل کنند، اما دانش‌آموزان شهر‌های بزرگ به‌دلیل برخورداری از منابع مطالعاتی زیاد، فقط نکات را می‌خوانند و گاهی از درک و توجه به اصل و مفهوم مطالب درسی غفلت می‌کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۱۰
اون معدل 11.5 می ارزه به بعضی معدل های بالای 18. این کجای رتبه کنکور لحاظ میشه؟
دمش گرم
بی پول ثابت کرد چقدر جوانها در ایران استعدادشان ضایع می شود
اعجوبه کنکور اون آقایی هست که با نمره 98/5 درصد در کنکور دکتری سال 1393 رتبه اول کشور را به دست آورد اما چون در هیچ کلاس کنکوری ثبت نام نکرده بود، هیچ رسانه ای به نبوغش نپرداخت. می دونید چرا؟ چون اگر به رسانه ها می گفت بدون شرکت در کلاسهای کنکور تونسته اینقدر دقیق به سؤالات پاسخ بده مافیای آموزشگاههای کنکور ناراحت می شدن
اينقدر بازي سر كنكور در آوردن كه شده آش شله قلمكار
این نمونه ها ضعف و عدم روایی کنکور را نشان می دهد
الان ایشان کجا هستند و چکار میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
تا جایی که میدونم کرمانشاه هستن پزشکن و فکر کنم استاد دانشگاه هم هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
الان دانشجویی فوق تخصص جراحی مغز و اعصابه جالبه پروفسور سمیعی گفته تنها کسی ک میتونه جا منو بگیره همین پسره
چرا اعجوبه !!!این بنده ی خدا ۶ سال پس از دیپلم درس خوانده است و تلاش کرده است . ضمنا کسب رتبه خوب در کنکور در این دوران به دلیل دسترسی همه ی دانش آموزان کشور به منابع و کتب موجود با کمی تلاش بیشتر حتما امکان پذیر هست..
بچه‌ها ی با استعداد تحصیلی باید از دبستان شناسایی شده و روی علاقه آنها سرمایه گذاری شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست